Wil jij ervoor zorgen dat je borstspieren goed geactiveerd worden voordat je een workout voor je borst begint zodat je meer uit je borsttraining haalt? Probeer eens een Pronated Cable Crossover voor de borstspieren met een aantal kleine aanpassingen om de borst goed te activeren. Dit is een oefening die Premium Personal Training vaak gebruikt in zowel Online Coaching als losse trainingsschema’s.

Volg de link voor een demonstratie van de oefening: https://youtu.be/uUm3m7INffs

Belangrijk is het tempo en het keihard aanspannen van de borst bij de Pronated Cable Crossover. Je pakt niet de handvatten maar de kabel vast waarbij je handen naar beneden wijzen. Breng je schouders naar achteren en duw je schouders omlaag. Houd het daar vast. Span je borstspier aan en breng je armen, zoveel mogelijk gestrekt,naar binnen toe. Na één set neem je niet langer rust dan 60 seconden. Het is niet de bedoeling om maximaal te gaan met deze oefening. Bedenk dat je eindigt waarbij je nog 2 à 3 herhalingen in de tank overhoud.

Het tempo voor de Pronated Cable Crossover werkt als volgt:

  • 3 seconden het gewicht naar startpunt brengen, armen op schouderlengte waarbij je de borstspier voelt rekken;
  • 0 seconden armen uitgestrekt, span borstspier keihard aan;
  • 1 seconde de armen naar voren bewegen waarbij je jouw biceps naar je borst brengt;
  • 1 seconde je armen recht voor je hebben en je biceps tegen je borst.
  Oefeningen Sets Repetitions Tempo Rust tussen sets
A Pronated Cable Crossover 2 10 3-0-1-1 60 seconden

 

Volg de link voor een demonstratie van de oefening: https://youtu.be/uUm3m7INffs