Wil jij ervoor zorgen dat je rugspieren, met name je brede rugspier, goed geactiveerd word voordat je een workout voor je rug begint zodat je meer uit je rugtraining haalt? Probeer eens een Seated Cable Pulley voor de rugspieren met een aantal kleine aanpassingen om de rug goed te activeren. Dit is een oefening die Premium Personal Training vaak gebruikt in zowel Online Coaching als losse trainingsschema’s.

Volg de link voor een demonstratie van de oefening: https://youtu.be/ASEoA1z_cgA

Belangrijk is het tempo en het keihard aanspannen van de rug bij de Seated Cable Pulley. Je beeld je in dat je vanuit je pinken in een boog omlaag naar achteren terug. Breng je ellebogen net voorbij je lichaam waarbij je ellebogen om je lichaam heen vouwen. Na één set neem je niet langer rust dan 60 seconden. Het is niet de bedoeling om maximaal te gaan met deze oefening. Bedenk dat je eindigt waarbij je nog 2 à 3 herhalingen in de tank overhoud.

Het tempo voor de Seated Cable Pulley werkt als volgt:

  • 3 seconden het gewicht naar startpunt brengen, schouders naar voren;
  • 0 seconden armen en schouders uitgestrekt;
  • 1 seconde de ellebogen naar achteren trekken en het handvat over je benen slepen;
  • 1 seconde je ellebogen om je lichaam heen hebben, span je rug aan.
  Oefeningen Sets Repetitions Tempo Rust tussen sets
A Seated Cable Pulley 3 10-12 3-0-1-1 60 seconden

 

Volg de link voor een demonstratie van de oefening: https://youtu.be/ASEoA1z_cgA