De zon begint weer te schijnen in Nederland. Dat betekent dat wij weer Vitamine D kunnen krijgen via zonlicht. Alleen waarom zou je hier blij mee moeten zijn?

Vitamine D is een micronutriënt waarvan de meeste Nederlanders een tekort hebben. Vitamine D zit in voeding maar het is voornamelijk te verkrijgen uit zonlicht. Vitamine D heeft vele voordelen die jouw gezondheid en dagelijkse activiteiten ondersteunen.

***

Cognitief Vermogen: Het verhoogt het cognitief vermogen. Beter gezegd, de mate in hoeverre iemand informatie en kennis kan verwerken. Heb jij dus moeite met concentreren of heb jij een lange studiedag voor de boeg? Dan wil je vermijden dat je een Vitamine D tekort hebt.

***

Immuunsysteem: Vitamine D kan je immuunsysteem doen verhogen. Dit geldt ook voor het verminderen van chronische ziektes, waaronder kanker en diabetes.

***

Testosteron: Op een natuurlijke wijze wordt je testosteron verhoogd door Vitamine D. Testosteron ondersteunt je doelen. Of dit nou aankomen in droge spiermassa is of afvallen. Je verbrandt meer vet en bouwt meer spiermassa op met ondersteuning van testosteron.

***

Alleen hoeveel Vitamine D heb je dagelijkse nodig? Dit verschilt per individu. Vitamine D wordt omschreven in Internationale Eenheden (IE) en daarvan heb je dagelijks minimaal 2000 IE nodig.

Hoe krijg je het dan binnen via zonlicht? Zonlicht moet direct op je gezicht binnen komen voor minimaal een uur. Werk je veel buiten? Dan krijg je zeker genoeg Vitamine D binnen. Heb je een baan waar je veel binnen zit? Probeer dan ook meer tijd buiten te spenderen wanneer de zon schijnt.

Helaas schijnt de zon niet elke dag in Nederland. Het kan daarom geen kwaad om een Vitamine D supplement te slikken. Lees hiervoor altijd de informatie van het product voordat je het gebruikt.

Zijn er vragen of heb jij hulp nodig bij het ondersteunen van je dagelijkse micronutriënten inname? Neem dan contact met ons op.