Voorbereid de sportschool in stappen. Iets dat heel veel helpt voor je trainingsresultaten. Sommige mensen trainen graag met muziek in. Sommige mensen volgen graag een schema wanneer zij trainen. Wanneer je traint, is het handig de juiste sportkleding aan te hebben. Allemaal dingen die jij vooraf kun voorbereiden voordat je gaat trainen. Het helpt je motivatie en concentratie enorm veel als je voorbereid de sportschool instapt. Wees dus voorbereid voordat je gaat trainen, want het kan verschil maken in de sportschool!

Laten wij eerst beginnen met een sporttas. Schaf een aparte tas aan die jij alleen gebruikt voor sporten. Zo hoef je niet constant je tas opnieuw ondersteboven te gooien. Wanneer jij een specifieke sporttas hebt, dan kun jij sommige dingen standaard in je tas laten zodat je die niet vergeet. Denk bijvoorbeeld aan je sportschoenen. Met een tas speciaal voor het sporten hoef je die niet steeds erin te doen of eruit te halen. Dit scheelt weer tijd en moeite met inpakken en een hoop frustratie wanneer je iets vergeet dat je standaard in je tas kunt hebben.

Vervolgens je sportkleding. Het spreekt voor zich om schone sportkleding te hebben, dit in verband met hygiëne. Maar ook belangrijk aan je sportkleding is dat het lekker zit en dat jij er goed in kunt bewegen en/of trainen. Tegenwoordig zijn er vele soorten kledingmerken, zowel goedkoop als duur, die zich specifiek focussen op de fitnessdoelgroep. Kijk wat jij lekker vind zitten en waar jij je comfortabel in voelt tijdens het sport. Dit is namelijk heel belangrijk, want goed kunnen bewegen en je comfortabel voelen in je kleding creëert een zorg minder tijdens het sporten. Wanneer je sportkleding bezit, leg dit dan apart neer in je kledingkast. Gooi het niet bij je andere kleding, want anders gooi je kleding door de war en is er een grotere kans dat jij je kleding vergeet. Het helpt ook om je sportkleding, nadat je het gewassen hebt, direct in je sporttas te leggen. Zo weet je zeker dat je niet de juiste kleding vergeet voor het sporten. En vergeet niet een handdoek, want vele sportscholen vragen daarom vanwege hygiëne.

Muziek tijdens het sporten, nodig of niet? Dit is per individu anders, maar vele mensen sporten lekkerder met eigen muziek in. Je kan je veel beter concentreren en je raakt veel meer gemotiveerd. Waarschijnlijk kun jij je veel beter afzonderen van de (drukke) omgeving om je heen met je eigen muziek in. En dit kan verschil maken tijdens het trainen, want vele mensen kunnen dan veel intensiever sporten. En wanneer je meer geconcentreerd en intensiever sport, zul je meer resultaten halen. Daarom is het niet gek om oordopjes of een koptelefoon aan te schaffen die jij ook (of alleen) gebruikt voor het sporten. Leg hem ergens neer waar je hem niet vergeet of schaf een extra paar oordopjes of koptelefoon aan die jij standaard in je tas kunt doen.

Daarbij trainen sommige mensen graag met een trainingsschema. Een trainingsschema vertelt je wat je moet doen en in welke volgorde. Daarbij kun je zelf je progressie bijhouden. Sommige sportscholen hebben de service dat zij voor jou een trainingsschema maken, zodat je die zelf kunt pakken op de daarvoor bestemde plek. Mocht je zelf een trainingsschema bezitten, doe die dan standaard in je sporttas. Handig om ook een pen erbij in te pakken zodat je direct je progressie kunt noteren. Doordat jij een trainingsschema hebt, ben jij veel meer voorbereid in de sportschool om geconcentreerd te trainen. Je weet wat je moet doen, dus je hoeft het alleen nog maar uit te voeren.

Supplementen en drinken. Allereerst is het belangrijk om gehydrateerd te blijven tijdens het sporten. Drink daarom voldoende water tijdens het sporten, want vochtverlies zal je sportprestatie doen verminderen. Het is dus belangrijk om standaard een bidon of fles specifiek voor je water bij je te hebben. Bij de meeste sportscholen zijn waterkranen, zodat jij altijd water kunt bijvullen. En wanneer jij je fles of bidon alleen gebruikt voor het drinken van water, dan hoef je hem alleen om te spoelen voordat je hem vult. Maar soms gebruiken mensen hun fles of bidon voor supplementen, zoals eiwitshakes. Supplementen zijn een toevoeging op je dieet en/of sportprestatie. Niet iedereen heeft supplementen nodig tijdens het trainen. Mocht jij wel supplementen gebruiken, dan kun je eventueel je supplementen in je tas houden zodat je ook die niet vergeet. Veel eiwitpoeder containers zijn nogal groot, dus schep dan een gedeelte van de container over in een bakje, zoals een Tupperware bak, en neem die standaard mee. Ook zo zorg je ervoor dat je jouw water en je supplementen niet zomaar vergeet. Vergeet dan niet af en toe je fles of bidon schoon te maken wanneer je die gebruikt voor supplementen!

Het is dus totaal niet onbelangrijk om voorbereid te gaan sporten. Het zal een hoop frustratie schelen en je kan je veel beter concentreren tijdens het sporten. Bedenk wat jij nodig hebt tijdens het sporten en pak je tas in zodat jij kunt sporten met de nodige middelen. Zo zul je veel betere resultaten halen tijdens het sporten!