Iedereen weet dat sporten in de sportschool veel bijdraagt aan een gezonde leefstijl. Daarnaast helpt het om te trainen in de sportschool wanneer het je doel is om af te vallen of om spiermassa aan te komen. Helaas heeft niet iedereen tijd om urenlang te zwoegen in de sportschool. Ook wij bij Premium Personal Training begrijpen dit en houden daar altijd rekening mee tijdens Online Coaching en/of losse trainingsschema’s. Je kunt namelijk een hoop tijd besparen in de sportschool wanneer je met een plan te werk gaat. Vandaag een aantal tips waar jij tijd op kunt besparen in de sportschool!

Laat je niet afleiden

Wanneer je vaak in de sportschool komt, dan kom je vaker dezelfde mensen tegen. Deze mensen kun je op den duur leren kennen. Daarnaast kunnen ook je vrienden en/of familie lid zijn van de sportschool. Het is dan leuk om al die personen weer tegen te komen en om met hen in gesprek te raken. Helaas zijn deze casual gesprekken enorme tijdrovers.

De sportschool kan een leuke plek zijn om weer met je sociale kring in contact te komen maar als je een doel hebt in de sportschool, dan is het belangrijker om je te concentreren op je doel. Geef aan dat jij graag wilt trainen. Eventueel kun je een afspraak maken met een mede sporter voor een ander moment. Je staat namelijk nu in de sportschool dus concentreer je op het trainen. Wanneer jij je alleen maar concentreert op je training, dan bespaar je een hoop tijd.

Ook raken veel mensen afgeleid door hun mobiele telefoons. Ook in de sportschool zijn teveel mensen bezig met WhatsApp en andere Social Media platformen! Laat WhatsApp en Social Media voor na je training. Zet eventueel je mobiel op stil, zet hem uit of laat hem achter in de kleedkamer. Ook dan zul je een hoop tijd besparen.

Let op je rustpauze

Wanneer je traint, dan is het soms nodig om op adem te komen of om je spieren wat rust te gunnen zodat je weer een volledige set kunt uitvoeren. Helaas verkijken vele sporters zich op hun rustpauze. Ze laten zich afleiden door hun omgeving, of nog erger, hun mobiele telefoon. Tijdens het sporten is het belangrijk om bij te houden hoe lang je rust houdt. Als je bijvoorbeeld met jezelf afspreekt dat je tussen elke set 60 seconden rust houd, dan heb je een richtlijn in plaats van willekeurig starten wanneer jij je weer goed genoeg voelt voor een nieuwe set. Tevens kan het bijhouden van je rustpauze je intensiteit verhogen, wat weer verbeterde resultaten met zich kan meebrengen. Een stopwatch bij je houden kan veel verschil maken op je trainingsresultaten.

Ook in de sportschool kun je dus tijd besparen zodat je sneller naar huis kunt. Zo houd je meer vrije tijd over voor andere dingen.