Om af te vallen of om spiermassa aan te komen is het belangrijk dat je voeding op orde is. Je voeding verdeel je over de macronutriënten vetten, koolhydraten en eiwitten. Daarnaast is het belangrijk om genoeg water te drinken en genoeg vitamines en mineralen te nuttigen. Je resultaten zijn zeker haalbaar met de juiste balans in voeding. Alleen soms is het lastig om deze verdeling te maken waardoor velen dagelijks hetzelfde eten. Vandaag gaan wij het hebben over het feit dat het belangrijk is om te wisselen in je voeding.

Intoleranties

Je lichaam kan, net als aan training, gewend raken aan een bepaald voedingspatroon. Alleen kan een vast voedingspatroon ook voor intoleranties zorgen in het lichaam. Je lichaam kan dan de voeding minder goed verwerken dan eerst. Hierdoor neem je minder goed de voedingsstoffen op die nodig zijn voor herstel, spiergroei of om af te vallen. Het is dus belangrijk om wekelijks in je voeding te variëren zodat je lichaam minder kans heeft op voedingsintoleranties.

Variatie voor motivatie

Wanneer je elke dag hetzelfde eet, dan kun jij verveeld raken van een voedingsschema en kan je motivatie zakken. Je kijkt er niet meer naar uit om te gaan eten waardoor er kans ontstaat dat jij andere voeding gaat eten die misschien niet in jouw voedingsschema past. Dit gaat juist tegen jouw progressie werken. Daarom is het belangrijk om wekelijks te kijken of het voedingsschema jou bevalt en welke voeding eventueel vervangen kan worden.

In de voedingsschema’s van Premium Personal Training word er altijd wekelijks geëvalueerd op het schema. Vervolgens zorgen kleine aanpassingen ervoor dat jij, na evaluatie van een huidig training- en voedingsschema, resultaten blijft boeken.